4 groepslogo’s kinderopvang

Eind vorig jaar deed ik een oproep naar testpubliek voor een logo op maat. Net zoals ik met de geboortekaartjes deed. Aan testpubliek geen gebrek. Ik maakte een logo voor Madame Stof, eentje voor mijn onthaalmoeder Gezinsopvang Peggy en 4 groepslogo’s voor kinderopvang De Petteflet. De boekhouder kon daar allesbehalve mee lachen. De boekhouder en ik stonden niet op dezelfde golflengte.

Ik ben van het principe dat ik pas iets wil aanbieden als ik zeker ben dat het binnen mijn mogelijkheden ligt en dat ik het ook graag doe. Vandaar dat ik ermee experimenteerde. De 4 groepslogo’s waren niet per sé hetgeen waar ik naar op zoek was als logo-opdracht. De Petteflet had namelijk al een recent logo. Een leuk logo trouwens. Toch sprak de opdracht me enorm aan: 4 creaties, 4 kleuren volgens het reeds bestaande logo, 4 keer een groepslogo binnen dezelfde stijl, een doelgroep die me ligt. De max toch?! Ook mijn kinderen gaan naar een naschoolse opvang. In de vakantie werken ze ook met groepen. Dat hielp om me in te leven in de opdracht.

Ik werkte 1 thema vluchtig uit om de gewenste stijl af te toetsen. Na feedback werkte ik ze alle vier af binnen de gekozen stijl. De logo’s kregen hun groepsbenaming in een gekleurd vak. De kleur van hun groep. Die heeft steeds een groot aandeel op de voorgrond en volledig op de achtergrond. En zo maakte ik een logo voor de kabouters, de reuzen, de sloebers en de kids. Ik transporteerde ze in verschillende bestandstypes. En als kers op de taart ook als kleurplaat.

Voor de twee grootste groepen werd er zelfs een stemming gehouden. Daar werkte ik op vraag ook een versie met een mannetje uit. Leuk toch dat ze daar ook zelf bij betrokken werden!

4 groepslogo’s voor De Petteflet

Op zoek naar een logo?

Neem gerust een kijkje bij de werkwijze. Ik help je graag verder met een uniek ontwerp dat helemaal jouw bedrijf/ activiteit uitstraalt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.